El Ayuntamiento de Monforte ilumina de verde la Torre del Homenaje este lunes en el Día Mundial de la ELA

Monforte de Lemos, 19 de junio de 2021.  Como gesto simbólico y en señal de apoyo a las personas con ELA (Esclerosis Lateral Amiotrófica), el Alcalde de Monforte, José Tomé Roca, informó que este lunes día 21 de junio se procederá a la iluminación de la Torre del Homenaje de San Vicente de color verde con motivo del Día Mundial de la ELA.

“Desde el Ayuntamiento de Monforte, nos sumamos a esta iniciativa y queremos hacerla extensiva a toda la ciudadanía iluminando de verde la torre del Homenaje, pues es una enfermedad que necesita ser conocida dada su alta mortalidad: cada día en España fallecen 3 personas a causa de la ELA, y cada día se diagnostican 3 nuevos casos”, destaca el Alcalde.

Con motivo de este día, la Asociación Gallega de Afectados de Esclerosis Lateral Amiotrófica (AGAELA) junto a la Fundación Luzón y al resto de asociaciones pertenecientes a la Comunidad de la ELA, lanzaron la Campaña #LuzporlaELA, en la que edificios y monumentos de toda España se iluminarán de color verde con el obxetivo de visibilizar la enfermedad y apoyar a las personas enfermas para concienciar a la sociedad sobre las dificultades que conllevan en el día a día.

De este modo, desde estas organizaciones se anima a toda la ciudadanía a enviarles fotos de los edificios y monumentos iluminados de verde y a difundirlo en las redes sociales con el hashtag #LuzporlaELA.

Sobre a ELA

Segundo informa AGAELA, a ELA é unha enfermidade neurodexenerativa incurable, progresivamente incapacitante e mortal nun prazo de 3 a 5 anos dende o seu diagnóstico. En España diagnostícanse 3 casos novos de ELA ó día, e falecen outras 3 persoas diarias.

A isto hai que sumarlle o custo medio dos coidados das persoas con ELA alcanza cifras moi elevadas anualmente, o que supón un problema económico inasumible para a maioría das familias. A dificultade de detectar os síntomas iniciais a nivel de atención primaria e a complexidade do diagnóstico diferencial demoran o diagnóstico da ELA. En España, o tempo medio desde o primeiro síntoma definitivo ata o diagnóstico supera o ano.

Por iso, as asociacións insisten na importancia de potenciar a innovación e a tecnoloxía. Do mesmo xeito, é vital apoiar e fomentar a investigación, que permita atopar a orixe, o diagnóstico rápido e a cura desta enfermidade. Así como, alcanzar a maior eficacia relacionada cunha organización asistencial adecuada ás necesidades dos pacientes, garantindo, deste xeito, os coidados que asegurar unha calidade de vida digna, independentemente do lugar onde residan.

Segundo as estimacións, ata o ano 2040, prevese un aumento significativo do número de casos de ELA na poboación mundial, debido fundamentalmente ó aumento da esperanza de vida e ó envellecemento da poboación (a idade media de inicio da ELA atópase entre os 60-69 anos, aínda que en España aparece fundamentalmente entre os 40 e 70 anos).

A pesar de elo, a ELA segue sendo unha enfermidade invisible e esquecida debido á súa baixa prevalencia, provocada en gran medida pola alta mortalidade (o número de defuncións anuais en España é similar ó de  novos casos diagnosticados), e non conta co apoio suficiente para combatela. A falta de inversión para a súa investigación fai que en máis de 20 anos no avanzara no seu tratamento, contención e cura. Hoxe en España hai 4.000 persoas diagnosticadas con ELA.