En España, o suicidio é a primeira causa de morte non natural. Once persoas morren ao día por suicidio en España e outras 20 téntano.
O 10 de setembro celébrase o Día Mundial para a Prevención do Suicidio. Unha xornada que ten como obxectivo centrar a atención no problema, reducir o estigma asociado a el, crear conciencia entre as organizacións, gobernos e a sociedade e reforzar a mensaxe de que o suicidio se pode previr.
Nove de cada dez persoas que se suicidan, manifestaron claramente os seus propósitos. Coñecer os sinais de alerta pode axudar ás familias e persoas achegadas a actuar antes de que sexa demasiado tarde.
A Liña 024 é unha liña telefónica de axuda ás persoas con pensamentos, ideaciones ou risco de conduta suicida, e aos seus familiares e achegados, promovido polo Ministerio de Sanidade.
Demostrouse que a existencia de liñas telefónicas de atención ás persoas con ideación suicida ten un impacto nas taxas de suicidio, véndose estes reducidos.
Cada día, numerosos profesionais especializados en prevención de suicidio e afectados lidian contra a dor en primeira liña e exercen un labor fundamental de concienciación pero hai un mes, setembro, no que este labor multiplícase en toda España con xornadas, talleres de formación e distintas iniciativas sociais no marco do Día Internacional da Prevención do Suicidio que se celebra o próximo día 10 baixo o liderado da IASP (International Association for Suicide Prevention).
Este ano aposta na súa lema por 'Cambiar a narrativa sobre o suicidio'.
Campañas para 'conectarse á vida', retos, carreiras, a 'marcha amarela', xornadas de sensibilización e formación... son moitas das iniciativas fronte ao suicidio no mes da prevención.
"ConectaTE á vida"
ElTeléfono da Esperanza (T.E.) lanzou o 1 de setembro a iniciativa "ConectaTE á vida". A acción, que levará a cabo, tanto de forma presencial como en redes sociais baixo o hastag #conectaTEalavida, ten un dobre obxectivo: "botar un cable" a outros fronte á soidade e o illamento -ambos os factores comúns de risco que poden derivar en condutas suicidas- e propoñer unha reflexión sobre que pode manternos conectados.
Tanto entidades como particulares poderán sumarse á proposta compartindo e animando a outros a compartir nas súas redes sociais unha imaxe de conexión (hobbies, unha mascota, un libro favorito, planear as vacacións...) co hastag #conectaTEalavida e a mención a un amigo/a, convidándolle a seguir a cadea e compartir a súa motivación.
Entre os influencers e caras coñecidas que quixeron sumarse a esta campaña están as cantantes Rozalén e Nena Daconte, a deportista Ruth Beitia, os humoristas Mara Jiménez e David Porto ou o presentador Miguel Aguilera, entre outros.